آخرین وضعیت موزه منطقه‌ای درحال ساخت خوزستان از زبان مدیرکل میراث‌فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان آخرین وضعیت ساخت موزه منطقه‌ای استان و بهره‌برداری از ‌آن را تشریح کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدحسین ارسطوزاده با بیان این‌که موزه منطقه‌ای استان خوزستان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۱۱ هزار متر در دو طبقه در محل پارک جزیره اهواز درحال ساخت است افزود: این موزه شامل ۳۵۰۰ مترمربع فضای گالری نمایش آثار تاریخی و سایر موضوعات مرتبط با حوزه تاریخی، اجتماعی، مذهبی و... است و یک‌هزار مترمربع نیز فضای گالری به‌منظور برگزاری انواع نمایشگاه‌های موقت در همه حوزه‌های فرهنگی و همچنین برگزاری دوره‌ای نمایش آثار از سایر استان‌های کشور و موزه‌های سراسر جهان اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان همچنین با اشاره به این‌که موزه منطقه‌ای دارای پنج مخزن امن برای نگه‌داری اشیاء، کارگاه مرمت و ‌آزمایشگاه تخصصی است، تصریح کرد: از فضاهای خدماتی موزه نیز می‌توان از کتابخانه، کافی‌شاپ، فضای بازی کودکان، سایت رایانه‌ای، سالن جلسات و فضاهای اداری مرتبط با موزه و نیز سالن آمفی‌تئاتر به ظرفیت ۲۵۰ نفر نام برد.

او پیشرفت فیزیکی طرح را حدود ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۸۰ میلیارد تومان طی سال‌های گذشته به‌صورت اوراق خزانه اسلامی تخصیص داده شده است و در دولت سیزدهم طی سال جاری نیز به این طرح ۷۰ میلیارد اوراق اسناد خرانه اسلامی اختصاص داده شده است که مراحل انتخاب پیمانکار به سرانجام رسیده است و عملیات تکمیل بخشی از ساختمان آغاز خواهد شد.

محمدحسین ارسطوزاده اضافه کرد: در صورت تأمین اعتبار به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان در دولت جدید، این طرح در نهایت ظرف یک سال آینده آماده بهره‌برداری و گشایش خواهد بود.

او یادآور شد: با اعتبار امسال، نمای ساختمان و بخش‌هایی از تأسیسات برق و مکانیک و سیستم‌های خنک‌کننده موزه اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051600833
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha